Viime sunnuntaina meillä oli Kuopion seudun nukkekotikerho Siilinjärven Risuharjussa. Aiheena oli, voisiko sanoa, "jotain nahasta ja jotain puutarhaan".

Meitä oli kolme kerholaista ja mukavaa oli. Itsekukin teki aihetta soveltaen itselle ajankohtaisia juttuja.

Minä olin ennakkoon varautunut tekemään kahta hyvin erilaista miniaihetta; nahkamatkalaukkua ja "puutarhakärryjä". Ennakkoon varautuminen tarkoitti sitä, että kummankin aiheen osalta olin tehnyt melko paljon etukäteisvalmisteluja ja siitä huolimatta jäi tekemistä kerhon jälkeenkin.

Tämän punaisen muovisen "matkalaukkuaihion" löysin joskus Hämeenlinnan kirppikseltä. Siihen liittyy hauska juttu.

Kun ensimmäisen kerran näin sen kirppiksellä, ajattelin heti että matkalaukunhan tuosta saisi, mutta en ostanut vaikka hinta ei ollut kuin kymmeniä senttejä. Kun en ostanut, asia jäi harmittamaan.

Noin puolen vuoden päästä menin uudelleen tälle kirppikselle ja siellähän se "matkalaukkuahio"oli, joten ostin sen.

Tästä tulikin jo valmiiksi vanha ja paljon reisuissa rähjääntynyt matkalaukku. Ulkokuori on nahkaa ja sisus on tehty vanhasta nenäliinakankaasta.

Toisena aiheena minulla oli puutarhakärryt. Kärryn lava on puuta ja pyörät verhonipsuista. Puutarhakärryn tai kukkakärryn tarkemmasta tekemisestä olenkin kertonut jo aikaisemmin.

Tietysti meillä oli myös kerhoswap:

Minä sain Kaijan neuloman upean slipoverin.

Kirsi sai minun tekemän porrasjakkaran. Se on tehty Bilteman sytykkeistä, siis se on puuta.