Nukkekotikerhomme kokoontui eilen Tuulan luo "punonnan pajaan". Kiitos Tuulalle emännyydestä, jälleen kerran. Punonnan lomassa keskustelimme myös mitä tekisimme lokakuun kerhokoontumisessa ja missä kokoonnumme. Ehkäpä olemme saamassa "kerhotilan", mikä olisi hyvä, kun meitä alkaa olla jo melko paljon. Mukavaa, että kerhoomme on tullut monta uutta osallistujaa ja että me "vanhatkin" olemme edelleen toiminnassa mukana.

1942520.jpg

1942528.jpg

Kuva 1 ja 2: Tässäpä "punonnan pajan" tuotteita illan päätteeksi.

1942521.jpg

Kuva 3: Tuula punoi "huonekalua" - enpä vielä kerro mitä.

1942523.jpg

1942524.jpg

1942526.jpg

Kuva 4 - 6: Minä olin jo kotona aloittanut "korisohvan" punomisen ja niinkuin kuvista näkyy, askaretta jäi vielä nukkekotikerhon jälkeenkin pitkäksi aikaa kotona tehtäväksi.

Sohvan malli on kirjasta "Wicker Furniture" (Sheila Smith). Kirjan ohjetta olen noudattanut soveltaen. Vinkkejä mm. materiaalista olen saanut Marialta. Punontalanka on ainakin 40 vuotta vanhaa kalastajalankaa, mummini "perintöä" tämäkin. Nyt on menossa"tuotesuunnittelu", kun mietin miten tekisin sohvan jalat.

1942527.jpg

Kuva 7: Olihan meillä myös kerhoswap. Minä sain Tuulan tekemän hienon peilin kauniissa kangaspaketissa sidottuna kapealla nauhalla. Hyvä idea paketoida näin, kun paketointimateriaalinkin voi käyttää nukkekotisisustuksessa.

1943106.jpg

Kuva 8: Nallu sai minun swappaketista kaksi "taideteosta".