Viime viikolla käydessäni Keski-Suomessa ja Hämeessä tein pieniä löytöjä kirppiksiltä.

Mitähän tällaisesta löydöstä - toimimaton soittorasia - seuraa? Tuli heti mieleen lelukaupan jouluinen näyteikkuna!

Kävin tänään ostamassa Nukkekoti Sirandan ulkomaalauksen maalit Kuopiossa Tullinportinkadulla sijaitsevasta kaupasta, Kuopion Tapetti ja Väri. Minulla oli mukana osia Nukkekoti Sirandan rakennuksesta - rakennusmateriaalia siis.

Olen ennenkin asioinut siellä nukkekotiasioissa. Nytkin sain loistavan palvelun, kun sopivia värisävyjä mietittiin. Ihan kuin olisin ollut ison talon maaleja ostamassa. Joku muu asiakas (kaikki muut asiakkaat olivat sillä hetkellä miehiä) totesi ihmeissään, että ei hän ole tiennytkään että nukkekodinkin "talopaketteja" voi ostaa. 

Samanlaisen positiivisen asenteen olen huomannut monessa muussakin 1:1 rakennustarvikkeita myyvässä kaupassa, kun olen kertonut että nukkekotia varten olen ostamassa.