Olimme reissussa eteläisessä Suomessa keskiviikosta tähän sunnuntai-iltapäivään. Minulla oli mukana "styroksin pala" ja ohutta kuparilankaa. Sain punottua yhden uuden puunkantokorin, samanlaisen kuin tein jo aiemmin. Aloitin toisenkin korin punomista.

Erityisesti Kouvolassa minulla oli aikaa kierrellä keskustan kirppikset. Nehafon Juliana-äiti on erityisen iloinen tuulimyllytaulusta. Hänhän on hollantilainen.

944755.jpg

Turussa kävin mielenkiintoisessa Antiikkiliikkeessä Rakkaat esineet. Siellä on mukavasti myös leluja, nukkekotijuttujakin. Ostin myös punaisen "lasten tuolin". Kävin myös Lahja- ja askartelupuoti Presentossa. Kiitos Miialle vinkistä. Presentosta ostin askartelutarvikkeita ja valkoisen piirongin.

944746.jpg

Rakkaat esineet antiikkiliikkeestä ostin myös jotakin muuta... Kauan olen haaveillut tällaisista OIKEISTA nukenvaunuista:

944729.jpg

944738.jpg

Nukke on ollut jo minulla ennestään. Se on alunperin 1960-luvun alusta. Siis olen sillä jonkun verran aikoinaan itse leikkinyt. Nuken pään olen joskus myöhemmin uusinut. Vaunuissa tyynyliina ja pitsilakanat ovat minun vauva-aikaisia, siis yli 50 vuotta vanhoja!

Miksi tällaiset nukenvaunut: a) Minulla ei ollut koskaan lapsena omia nukenvaunuja. b) Minulla on kuvia siitä, miten minua itseäni vauvana työnnetään samantapaisissa vauvanvaunuissa. Niissä näyttää olleen  jalakset kuin potkurissa, sillä olen syntynyt talvella. Tässä vähän epätarkka kuva, kun äidin ja isän äidit, siis mummoni, työntävät minua vaunuissa:

944768.jpg